11 Aralık 2012 Salı

Google Sketchup Mucizesi

Bugünlerde yeni bir program üzerinde çalışıyorum. Adı Google Sketchup; aslında bu bir google ürünü ve uzun zamandır kullanılan bir program. Mühendislik fakültesinden yeni mezun olduğum yıllarda staj yaptığım fabrikalardan birinde Solidworks adında bir 3D (3 boyutlu) modelleme yapabilen bir program kullanıyorlardı, bilirsiniz stajerlere böcek gibi davranırlar ve ayak altında dolanma da ne yaparsan yap havasıyla yaklaşırlar.. İşte hiçbir katkıda bulunamıyor olmanın verdiği üzüntü ile, içimde bulunduğum durumdan nasıl kurtulurum diye
 düşünürken bari şu programı öğreneyim diye elime geçirdiğim bir Solidworks kitabı ile bu programı ciddi ciddi kullanmaya başlamıştım..

Ancak Google sketchup programını kurcalamaya başladıktan sonra bu programla aynı şeyleri çok çok daha kolay yapabildiğime inanamıyorum. Örneğin bir dörtgen çiziyorsunuz ve bir başka araçla çektiğinizde 3 boyutlu bir küp oluyor, işte bu kadar basit.

Peki bu programı kimler kullanıyor dersiniz? İlk akla gelen her nekadar mimarlar ve mühendisler olsa da bu programı 3 boyutlu animasyon hatta film yapanlar, reklam ajansları ve öğrenciler de kullanıyor.. Üstelik bu programla yarattıkları ürünleri ister ücretsiz şekilde tüm dünya ile paylaşabilir, isterseniz para ile satışa çıkartabilirsiniz.

Yeni aldığınız ev için uygun bir koltuk tasarlamak istiyorsanız yada bir müşterinize evine yaptıracağı TV yaşam ünitesi tasarımının nasıl durduğunu göstermeniz gerekiyorsa bu program sizin için biçilmiş kaftan..

Sketchup programını ben de yeni öğrenmeye başlıyorum bu nedenle çok ta fazla birşey yazamıyorum ama yazım ilginizi çektiyse, google ın sketchup ile ilgili sayfalarına bir göz atın isterseniz.. Hayal edebileceğiniz hemen herşeyi yapabilmeniz mümkün..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...