22 Nisan 2014 Salı

Reseller Host diye birşey varmış :)

Bilgisayar ve internet konusunda uzmanlaşmış kişiler belki bu yazacaklarımı komik bulabilirler ama benim düzeyimde olan kişiler için faydalı bir içerik olduğuna inanıyorum bugünkü konumuzun.. Reseller Host nedir?

Benim ifademe göre reseller host , birden fazla host hesabının tek hesapta toplanmış halidir.

Yıllardan beri web sitesi ve web tasarımıyla ilgileniyorum, yakın çevremdeki bir kaç kişinin web sitelerini ben yapıyorum, son zamanlarda wordpress'i keşfetmem daha çok web sitesi kurmama yardımcı oldu..

Ne var ki bir web sitesi kurmak için bir domain ve bir de host'a yani dosyalarının barındırılacağı bir sanal sunucuya ihtiyacınız oluyor.. Bu hizmeti belirli bir ücret karşılığında veren sitelerden her web sitesi için bir tane de host kiralamak zorundasınız.. Sanırım rakamlarla örneklendirsem daha güzel olacak :)
Diyelim ki www. aaa.com isimli, bir domain aldınız, ve buna bağlı olarak ta 4 GB'lık bir host paketi satınaldınız (yıllık 20 TL olduğunu varsayalım).. Ama aaa.com isimli web sitenizde size gerekli olacak maksimum alan aslında 300 MB'ı geçmeyecek...

Sonra www. bbb.com isimli bir domain daha aldınız ve buna bağlı olarak bir host daha satınaldınız, tabi yine bi 20 TL daha bayılarak :)

Bu şekilde 6, 7, derken 15 tane siteniz oldu diyelim.. Her biri için ayrı bir host, ayrı ayrı hesap numaraları, şifreler, kullanıcı adları ve en önemlisi de 300 TL'yi bulan bir aidat..

İşte ben bu noktaya geldiğimde bir arayış içine girdim ve reseller host ile tanıştım.. Benim hizmet aldığım firmada 15 adede kadar domain tanımlanabilecek ve toplam 5 GB alan hizmeti sunulan paketin yıllık fiyatı 120 TL... İşte bu yüzden tüm web sitelerimi reseller hesabına aktardım ve yılda 180 TL'ye varan tasarruf elde ettim..

Bu konuda yardım isteyen yada öneri isteyen arkadaşlar olursa bana mail atsınlar lütfen..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...