10 Mart 2013 Pazar

Bir garip kahvaltı deneyimi, Seyirtepe / İzmir

Bu Pazar kahvaltımızı dışarıda yapacağımızı daha önceki şu yazımda anlatmıştım. Çiçekliköy'den vazgeçtiğimizi ve Karşıyaka'daki Seyirtepe isimli yere gideceğimizi de söylemiştim. İşte şimdi size Seyirtepe'nin kahvaltısı ve yaşadıklarımız hakkında bilgi vermek istiyorum ki, Seyirtepe isimli mekana kahvaltıya gitmek isteyenlere bir fikir versin.

2 gün önce Seyirtepe'ye bizzat giderek Pazar günü için kasada oturan sorumluya yer ayırtmak istediğimi söylemiştim, kendisinden kahvaltı hakkında kısaca bilgi almak istemiştim. Sorumlu şahısa ayırtmak istediğim masayı gösterdikten sonra adımı soyadımı ve telefonumu alarak ufak bir kağıda yazdı ve defterin arasına koydu. Kahvaltı hakkında da çayın sınırsız olduğunu söyledi bir de sabah 10:00'a kadar mutlaka gelmiş olmamız gerektiğini yoksa ayırttığımız yerin geçersiz kalacağını söyledi...

Gün gelip çattığında saat tam 09:45'te Seyirtepe'ye gittik, eşim, annem ve babam yürümesin diye arabayla kapının önüne kadar yanaştım onlar indi ben de arabayı otoparka bıraktım.. İçeri girdiğimde bizimkiler hala oturmamışlardı. Eşime nedenini sorduğumda garsonların hangi masanın ayırtıldığı konusunda bir bilgisi olmadığını ve boş bulduğunuz masaya oturabileceğimizi söylediklerini bu nedenle benim gelmemi beklediklerini anlattı. İlginç değil mi? Ya benim ayırttığımı düşündüğüm masa dolu olsaydı?? Neyse istediğimiz masaya oturduk ve kahvaltı geldi. Kahvaltının 4 kişilik mi 2 kişilik mi olduğu tartışılır, açıkçası bence biraz zayıf bir kahvaltıydı. Bunu sorun etmeden kahvaltımızı yaptık, önemli olan hep beraber olmak sohbet etmek değilmiydi zaten. Tabi hemen arkamızda bulunan çatal bıçakların olduğu servis dolabında garsonun meydana getirdiği gürültü olmasaydı.. Sanki gıcıklığına yapıyor gibiydi.. Hemen söyliyelim Seyirtepenin iç ve dış mekanı bulunuyor ama hava henüz çok sıcak olmadığından herkes içeride oturuyor, doğal olarak ta çok yüksek bir uğultu ile de mücadele etmeniz gerekiyor. 

Neyse gelelim beni esas sinirlendiren olaya.. Evet kahvaltımız bitti ve garsondan rica ederek masayı toplamasını istedik. Kahvaltıyla birlikte gelen çay termosunun içi boşalmıştı, ama rezervasyonumu yapan şahıstan aldığım sınırsız çay bilgisi ile garsondan yeniden çay termosu talep ettim. Garson tamam dedi ve gitti. Yaklaşık 15 dakika geçtiğinde garsona hala çay gelmediğini söyledim, garson bana yoğunluk sebebiyle çayın bittiğini ve biraz beklememiz gerektiğini söyledi. Ancak başka masalara çayların gittiğini gözlemleyince ben garsonu yeniden çağırıp durumu anlattım, eğer onların çözemeyeceği bir durum ise şefleriyle konuşacağımı ifade ettim. Garson gereksiz bir üslupla kendisinin sadece basit bir garson olduğunu istiyorsak şefle görüşebileceğimizi söyleyip kasayı işaret etti. Kasadaki bayanla görüşmeye gittim, bayanla da kısa bir mücadele yaşadıktan sonra masa numaramı verdim ve bayan hemen garsonlara bizim masamızı işaret etti. 

İşte burası çok komikti :) Garson her birimize birer tane çay dolu bardağı eliyle ve bardağa dudağımızın değdiği yerden tutarak getirdi... Bardağın altında da tabak yoktu. Bu Seyirtepe'nin bize küfretme yoluydu... Daha kibarcası belki de "kahvaltınızı yediniz hadi artık gidin" deme şekliydi.. Yazık.. çok yazık..

Seyirtepenin ilk açıldığı zamanları da biliyoruz.. Girişte sizi hoş giyimli güzel diksiyonlu bir bayan karşılar ve masanıza oturana kadar size eşlik ederdi. Zaman zaman gelip bir sorun olup olmadığı öğrenirdi. Müşteriye o zamanlar değer verilirdi. Seyirtepe'nin el değiştirdiğini duymuştum bugünü yaşadıktan sonra el değiştirdiğini de kesin olarak anladım. 

Böyle güzel manzarası olan, huzur dolu bir ortamı olan Seyirtepe'nin bu hale gelmesi gerçekten çok üzücü.. Demek ki işletmeleri iyiye götüren de batıran da işletme sahiplerinin zihniyetiymiş bunu birkez daha görmüş olduk..

Bu yazıdan sonra Seyirtepe'ye içiniz alıyorsa gidin arkadaşlar ama ben birdaha adımımı bile atmam...

Not: Lütfen İzmir ve çevresinde adam akıllı, müşteriye değer veren, huzurlu kahvaltı mekanlarını yazın, ve sizler de gittiğiniz kahvaltı mekanlarında benzer sorunlar yaşıyorsanız anlatın ki genel kalite artsın, bu kaliteyi sağlayamayanlar elensin, iyi olanlar yükselsin..

3 yorum:

  1. SEYİRTEPEYE BİR AKŞAM ARKADAŞLARLA YEMEĞE GİTMİŞTİK İLK GİDİŞİMİZ OLDUĞU SERVİSLER KONUSUNDA BİLGİMİZ OLMADIĞI İÇİN GARSONLARA SORDUK FAKAT ŞEF OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ GARSON BİZE ÇOK KOTU TAVIRLARLA CEVAP VERDİ.YEMEKLERDE ZATEN LEZZETLİ DEĞİLDİ. TAVIRDA BÖYLE OLUNCA HİÇ BEĞENMEDİM.GÖRÜNTÜ MANZARA ÇOK GÜZEL AMA HİZMET SIFIR

    YanıtlaSil
  2. 29/03/2014 tarihinde saat 15.00 civarı yakala.co dan aldığımız kupon kodlarıyla çiçekli köy yer fıstığı denen mekana gittik.arka bölümdeki kapalı yere geçtik.içeride hiç kimse yoktu ve ortam son derece pisti.masa örtüleri lekelerden renk değiştirmiş yerler yiyecek kırıntılarıyla doluydu.ön tarafa bakan masalardan birine oturduk siparişimizi verdik.yemek kısmını uzatmayacağım son derece özensiz ve baştan savma hazırlanarak önümüze getirilen yiyeceklerden biraz atıştırıp açlığımızı geçiştirdik.hiç olmazsa birer çay içip ısınalım kalkarız diye düşünerek 4 çay istedik.bayan arkadaş eline 2 bardak çay alıp üst kısmından tutarak hızlı adımlarla masamıza geldi.tepsi değil çay tabağı bile kullanmaya gerek görmediği için elleri yanmıştı.indirimli kuponla geldiğimiz için bizi müşteri olarak görmemişlerdi herhalde.çaylarımızı içmeden kalktık dışarı çıktığımızda genç bir erkek garson, arkadaşlar daha helva getirecektik kalktınızmı diyerek alaylı bir şekilde bizi yolculadı.arkadaşımla beraber eşlerimize yaptığımız süpriz tam bir felakete dönmüştü.mekan sahipleri unutmasın ki her müşteri velinimettir.memnun kaldığımız yerleri arkadaşlarımızada tavsiye ediyoruz.memnun kalmadıysak helede böyle adeta kovulurcasına muamele gördüysek sakın haa diyerek uyarıyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Malesef bizde seyirtepe ile ilgili kötü bir deneyim yaşadık, yakala co dan aldığımız kuponla kalabalık olmasın diye hafta arasını tercih ettik fakat, hiç memnun kalmadık, masa örtüleri rezaletti , ekmek getirdikleri örtülü sepet içler acısı bir haldeydi, hijyen fiyasko , önümüze konulanlanlarda çoğu reçel ıvır zıvırdı .. yumurta dahil değilmi dedim extra dediler vay be, indirimli kahvaltıda buda yokmuş.. kupona dahil bir çok aktivite vardı gel görkü uygulayacak ne eleman nede ortalıklarda kimse vardı, 15 dk bekledik çocuk ata bin bari diye .. son gidiş oldu benim için, ne elemanlarından ne de sunulan hizmetten memnun kalmadık !!!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...